Lesopdracht 7

Lars Kesselring, Jordy van Walsen, Sem Klaassen

SBMC Wereldmeiden

Werving Maatjes:

Maatjes zijn Nederlandse meiden die met de deelnemers met vluchtelingachtergrond gaan sporten, Via online kunnen er maatjes gewerft worden, door gewoon een Instagram campagne kan dit al worden gedaan. Verder kan er op scholen en sportverenigingen voorlichtingen gegeven worden om mensen te enthousiasmeren om maatjes te worden. De boodschap moet je ook erg veranderen, op scholen zou je kunnen zeggen dat het belangrijk is voor je CV en bij sportverenigingen zeggen dat je het ook juist samen kan doen.

 

De belangrijkste boodschap is om duidelijk te maken wat de rol inhoudt, inspelen op persoonlijke verhalen en voordelen, en verschillende wervingskanalen benutten (zoals sociale media, netwerken en evenementen), terwijl je flexibiliteit en erkenning biedt aan vrijwilligers.

 

Werving Deelnemers:

De deelnemers zijn meiden met een vluchtelingachtergrond, die zullen vaak te vinden zijn in asielzoekerscentra, daarnaast kan er in contact gekomen worden met de deelnemers door buurthuizen in wijken met sociale huurwoningen. Daarnaast hebben deze meiden soms ook wel een mobiele telefoon, waardoor er online ook campagnes kunnen worden gestart om deze meiden warm te maken voor dit project.

 

De boodschap die je de deelnemers kan vertellen is dat ze nieuwe leuke Nederlandse meiden kunnen ontmoeten die ervoor zullen zorgen dat ze zich sneller thuis voelen misschien wel vrienden kunnen worden, ook wordt het sociale isolement verbroken en blijven ze gezond.